Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğu olan eTwinning’in en önemli unsurlarından biri; Türkiye’nin çeşitli illerden ve Avrupa’daki çeşitli ülke okullarından öğretmenler, öğrenciler ve ebeveynler arasındaki işbirliği ile heyecan verici çalışmaların planlanıp uygulanmasıdır. eTwinning’te, öğretmenler birlikte çalışır ve öğrencileri için etkinlikler, aktiviteler düzenlerler. Hem öğrenci hem de öğretmenin aktif bir rolleri vardır, etkileşimde bulunurlar, araştırma yaparlar, karar alırlar, etik kurallarına uyarlar ve 21. yüzyıl becerilerini öğrenirler. eTwinning projeleri, ekibin her bir üyesinin katkılarını içerir. Geçen yıl çok ses getiren ve hem ulusal hem de Avrupa kalite etiketi alan projemiz üzerinden eTwining çalışmalarının çocuklar üzerindeki muhteşem etkilerinden bahsedeceğim.
Günümüzden 120 milyon yıl önce nesillerinin tükendiği düşünülen dinozorlar, hala merak duyulan birer efsane. Dinozor türleri ve dinozor isimleri birçok çocuk tarafından ezbere biliniyor. Onları unutmak mümkün değil. Dinozorların yaşamı nasıldı? Türleri nelerdir? Başlarına neler geldi? Eskiçağda yaşayan insanların yaşamı nasıldı? Tarih öncesi dönemlerin kralları dinozorlar ve eski çağda yaşam hakkında yeni bilgiler öğrenmeye hazır mısın? Merak uyandıran projemizde eğlenerek öğrenmeye! Diyerek geçen yıl kuruculuğunu yaptığım ve anaokulumuzdaki tüm 4 yaş ve 5 yaş grubu öğrencilerimiz ve öğretmenlerimizle yürüttüğümüz ‘’World Of The Dinosaurs” Projemizde Türkiye’nin çeşitli illerinden 10, Romanya’dan 5, Bulgaristan’dan 1, İspanya'dan 1, Polonya'dan 1 ortak ile çalışmalar yaptık. Projem 4-6 yaş somut işlemler dönemindeki miniklerimizin meraklarını gidermek, farklı kültürlerdeki akranlarıyla daha eğlenceli öğrenme ortamı sunmak, araştırma yapmalarına imkân sağlamak ve yaratıcılıklarını geliştirmek için tasarladığım bir projeydi. Müfredatımızda olan kazanımlara disiplinler arası geçişler yaparak deney, belgesel, Türkçe, oyun, drama ve sanat etkinlikleriyle ulaşılmıştır. Kullanılan web 2 aralarıyla da, konular pekiştirilmiştir.
Dinozorları ve eski çağda yaşamı içeren bir proje olduğu için arzum, öğrencilerimize ilgi alanlarına giren konularda inceleme, araştırma yapmalarına fırsatı tanımak ve yaratıcılıklarını geliştirmekti. Proje tabanlı öğrenme ve öğrenci merkezli öğrenme modeli kullanarak multidisipliner arası geçişlerle çoklu zekâyı hitap eden etkinlikler yapıldı. Yaprak fosili deneyi yaparak fosilin oluşması için gerekli olan koşulları, yanardağ deneyi ve yumurta ile dinozorları dünyayı getirme Steam deneyleri yaparak bilim okuryazarlık becerileri kazanırken fen ve gözlem alanlarına yaparak yaşayarak dâhil oldular. Onlara kazı alanı hazırlayarak gruplaşarak fosil bulma heyecanı ve araştırma yapma isteği uyandırdık. Dinozorlar kadar eskiçağda yaşam da çok ilgilerini çekti. Eski çağda yaşam, giysileri, kullanılan araç ve gereçleri, tarım nasıldı? Onlar için muhteşem eğitim ortamları tasarladık. Mağaralar oluşturup duvarlarında resim yapmalarını sağladık. Aileleriyle işbirliği yaparak eski çağ giysileri ile partiler düzenledik, alış veriş ortamları düzenleyerek takas draması yaptılar. Becerilerini geliştirmeyi amaçlayan oyunlarla oyun temelli öğrenme metodunu kullandık. Önerilen faaliyetler için komutlarla oyun oynayarak büyük kas, estetik ve zihin gelişimlerini destekledik. Avatarlarını oluştururken rehberliğimizde her aşamasında kendi seçimlerini yaptılar. Hikâyelerle dil, zihin gelişimini, merak ettikleri konu hakkında bilgi edinmelerini ve anadilde okuryazarlık becerileri edinmelerini sağladık. Sanat etkinlikleri ve resimlerle sanat yeterliği becerileri hem yaratıcılık hem de küçük kas gelişimlerini desteklerken konuları pekiştirdik. İngilizce selamlaşma ve kendilerini tanıtmayı öğrenerek, öğrenci webinarında İngilizce olarak kendilerini tanıtıp farklı ülke çocukları ile birlikte dans etmenin keyfini yaşatarak sosyal alanda gelişimlerini destekledik. Projemizde çocuklarımız web 2 araçlarını bizim rehberliğimizde kullanmışlardır. Böylelikle bu araçları kullanarak çocuklarımız hem eğlenmiş hem de öğrenmeyi pekiştirmişler ve interneti eğitici oyunlarla iyi yönde kullanma farkındalığı kazanmışlardır. Teknolojiyi çok etkin kullanarak çocuklar rehberliğimizde pixton ile avatarlarını oluştururken fiziksel özelliklerini eğlenerek yaptılar. Chatterpixs ile avatarlarını seslendirmek müthiş eğlenceli oldu. Rehberliğimizde Learningapps, jigsaw planet, Scratch ve World Wall ile proje öğretmenlerinin tasarladığı oyunlarla konu pekiştirme yaparak interneti verimli kullanmayı öğrenmişlerdir. Final ürünümüzü çocuklarımız diğer okuldaki arkadaşları ile işbirlikçi çalışarak storyjumper ile e book haline getirdik. Her okul öğrencileri önceki yazılanları merakla takip ederek kartopu tekniği ile hikâyesini oluşturarak istasyon tekniği ile tüm öğrencilerimizin katılımıyla tamamladık. Büyük bir merakla hikâyelerini takip ettiler. Hikâyenin sonu hakkında beyin fırtınası yaptılar.
Bu kadar eğlenceli etkinliklerle, unutamayacakları anılarla projeyi tamamlayan çocuklarımızın çalışmaları Avrupa kalite etiketi ile taçlandı. Bu, proje çalışmaları ile öğrencilerimizin ve okulumuzun çalışmalarının en yüksek Avrupa düzeyinde tanındığı anlamına gelmiştir.
Sevda ERTÜRK
Okul Öncesi Sorumlusu
Akhisar Eksen Koleji