27 Eylül 2021 Pazartesi

İlham Veren Dijital Öğretmen Eğitimleri, adından da anlaşıldığı gibi çevremize ilham verebilmek için bilgimize bilgi katacağımız bir projedir. Bir bireye ilham verebilmek, ilham verebilecek olmak bence mesleğimizin en kıymetli yanı diye düşünüyorum. İlham veren öğretmen eğitimleri, eğitim-öğretim hayatımızda artık vazgeçilemez olan teknolojiyi nasıl en aktif kullanabiliriz sorusuna yanıt bulabilmemizi sağlayacaktır. En önemlisi teknolojiyi verimli kullanabildiğimizi göstereceğimiz bu projede etkileşimli tahtayı daha aktif kullanacağımız, öğrencileri derse daha kolay adapte edebileceğimiz ve öğrencilerin daha aktif derse katılmasını sağlayacağımız bu projeyle birlikte öğretmenlerimizi dijital yönden geliştirmeyi planlıyoruz.

Günümüzde derslerde kullanabileceğimiz birçok uygulama varken bunların hiçbirini kullanamamak çok üzücü. Etkileşimli tahta sadece slayt açmak için değildir. Etkileşimli tahta sadece video izletebileceğimiz bir araç da değildir. Etkileşimli tahta, derslerimizi günümüz teknolojisine adapte eden, öğrencilerimizin daha aktif olmasını sağlayan bir araçtır. En önemlisi öğrencilerimize teknolojiyi verimli kullanmak için de örnek olmamız gerekiyor. Her ders için kullanabileceğimiz birçok Web 2.0 aracı var.

Web 2.0 araçlarının ne olduğundan bahsedecek olursak;

Web 1.0 teknolojisinden farklı olarak web 2.0 teknolojisi; kullanıcıların sadece bilgi alan konumdan bilgi veren, bilgi ürettiren, paylaşımda bulunduran, tartıştıran vb. özelliklerle kullanıcının aktif olduğu internet ortamlarıdır. Z kuşağı teknolojiye çok kolay ayak uyduran, özgüveni yüksek, analitik düşünme becerisi yüksek, istediklerinin ne olduğunu bilen, dikkat süreleri kısıtlı olmasına rağmen aynı anda birçok işi yürütebilme yetenekleri sayesinde bu açığı kapatabilen, yaratıcılığa ve yenilikçiliğe önem veren bir kuşaktır. Belirgin özelliklerinden dolayı Z kuşağı bir öğrenciye eski standart yöntemlerle istenilen etkiyi tam oluşturamamaktadır.  Bu nedenle yeni nesil öğrencilere yeni nesil yöntem ve metotlar kullanılması gerekmektedir. 

Aydın Bil Kolejinde yapmış olduğumuz pilot çalışma sonucunda öğretmenlerimizin web 2.0 araçlarını çok sevdiğini, derslerinde kullandıklarını ve öğrencilerin eğlenirken öğrendikleri bir ortamın oluştuğunu bizlere ilettiler. Web 2.0 araçlarını derslerinde kullanan tüm öğretmenlerimizden de bu eğitimler sonucunda böyle güzel dönütler duyacağımızdan eminim.

Görkem ÇENGİZ

Aydın BİL Koleji

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Öğretmeni